Наразі втричі більше російського збіжжя йде на європейський ринок, ніж українського. При цьому європейських фермерів не турбують постачання з РФ, протести ведуться лише проти продукції з України. Що підтверджує політичне підґрунтя блокади кордону Польщі та України.
Про це розповів Володимир Балін, віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників (АсМАП), під час брифінгу. Завезення в країну таких обʼємів збіжжя з країни-терористки Росії підтвердили в українському посольстві в Польщі.obozrevatel.com
“Зараз офіційно посольство України в Польщі підтвердило, що на європейський ринок йде втричі більше російського збіжжя, ніж українського. Втричі більше. Це стосується збіжжя, яке йде як у Європейський Союз (ЄС) транзитом, так і в Польщу. Чому питання саме про українське збіжжя, я гадаю, що це питання суто політичне. І якщо неглибоко копнути, ми побачимо економічний фронт, який сьогодні вчергове розгорнувся”, – сказав Балін.
Він додав, що при цьому аграрії багатьох країн зараз справді переймаються тим, що для України продовжують певні пільги. Справа в тому, що вони, як і перевізники, бояться майбутньої конкуренції, яка виникне під час вступу України до Євросоюзу, пояснив експерти.
“Маємо прикрі випадки, коли вивантажують вантаж у Франції, в Іспанії, і його палять… Три тижні тому була ситуація в Румунії на кордоні – коли, в принципі, ніяких питань не було до українських перевізників і аграріїв напряму, питання були більше до влади Румунії та ЄС. Але стояли наші вантажівки. Тому ситуація непроста. Дійсно, аграрії стурбовані. Вони розуміють, що Україна в разі вступу до ЄС – це серйозний конкурент“, – зазначив Балін.
Загалом же не обійшлося і без російського сліду. Адже скандальну акцію протесту, в ході якої організував представник маргінальної партії “Конфедерація”, яка, серед іншого, виступає проти європейських цінностей, за вихід Польщі з Європейського Союзу (ЄС) та активну співпрацю з РФ.
Нагадаємо, під час протестів 11 лютого польські страйкарі висипали на дорогу зерно з кількох українських фур. Цю акцію, як і багато попередніх, організував Рафал Меклер – один із натхненників протестів, власник логістичної компанії, яка співпрацювала з РФ, та лідер люблінської організації “Конфедерації”.