Купівля та розмитнення “євроблях”: хто заробляє на українцях і навіть не соромиться

Все про “верблюдів”, побори з водії та схеми транзиту машин
  Протягом минулого року в Україні набрала популярності нова схема ввезення машин на іноземних номерах, цього разу – через Білорусь. Волинські митники зупиняють вантажівки під виглядом автобусів, відкрили навіть окрему базу під них. Принаймні, так стверджує у своєму блозі журналіст Олександр Дубинський. передає https://znaj.ua/
 Бізнес на “євробляхах”: що криється за розмитненням авто?

Він запевняє, що мова йде про пропускний пункт “Доманове-Мокрани”, де за 8 місяців митники заробили не менше 4 мільйонів доларів саме на “режимі тимчасового ввезення”.

 Спочатку українець обирає авто у Польщі чи Литви, шукає “загонича” вдома, перевозить з ЄС інколи й сам. Так званому посереднику (у народі – “верблюди”) виписує тимчасовий дозвіл від місцевої компанії, якщо не спрацьовує – то фальшиве доручення, з яким машина потрапляє в Україну через митний пост “Ягодин”.

“Митники прекрасно знають загоничів і те, що доручення у них фальшиві, тому за безпроблемний в’їзд і відкриття транзиту, при подачі документів у вікно митниці на посту, необхідно вкласти в паспорт 200 – 300 грн. (в залежності від жирності автомобіля). Таким чином авто потрапляє в Україну транзитом на 5 днів”, – пояснює журналіст.

 Згодом дозвіл просто знищують. Білоруси також активно взялися заробляти на цій схемі – місцевий “верблюд” ризикне доставити машину буквально протягом лічених годин. Як правило, такі люди мешкають у прикордонних селищах, сидять без роботи, тому зайвим 20 доларам завжди раді.

 Після появи верблюда, “рішали” виписують на його ім’я нове фальшиве доручення на право користування авто від польської або литовської фірми щоб цей автомобіль повернувся на територію України іноземцем на 1 рік.

 Але за паспорт треба викласти 250 доларів, потім авто віддають, “верблюд” пішки йде додому через кордон.

 Загалом на Волинській митниці, за даними Дубинського, українці залишають чимало грошей: приміром, хабарі на постах “Ягодин” та “Доманове” (- 250 – 300 доларів), послуги посередників – 500-700 доларів.

“Тобто, 1 млн машин приносить митникам під заступництвом Гройсмана близько 700 млн доларів хабарів. Це щоб вам було зрозуміло, чому ніхто не поспішає їх легалізувати. Варто сказати, що точно така ж схема діє і на кордоні з Польщею. А ось схема з білоруськими “верблюдами” – монопольна тема Волинської митниці”, – підсумував Дубинський.

Дивіться: Що буде з “євробляхами” після виборів? Олександр Дубинський

Поділись з друзями...