Після підвищення акцизів на автомобільне пальне з 1 липня ціни на бензин в Україні зростуть на 1,5 грн, на дизпаливо – на 2 грн, а на автогаз – на 5,5 грн/л. Однак таке підвищення є звичним для ринку пального і без зростання акцизів. Наприклад, у квітні вартість дизеля та бензину піднялася в середньому на 5 грн і це не призвело до жодних катастрофічних наслідків.
Такий прогноз озвучив для OBOZ.UA директор Консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн, коментуючи ухвалення в першому читанні законопроєкту про зростання акцизів. “Набагато більше розмов навколо цього законопроєкту, ніж наслідків, які, можливо, будуть від нього. Наведу приклад: у квітні ціни на бензин та дизель зросли на 5 грн. Мене взагалі ніхто не питав, що сталося, чому і як”, – сказав Куюн.
За його словами, зазначені коливання з бензину та дизелю – “це буденність”. “На це навіть ніхто не звертає уваги, особливо у колі споживачів. Відповідно, я розумію, що просто йде опір спробам уряду залучити додаткові кошти до бюджету”, – вважає експерт.
Куюн нагадав, що кошти з податків та зборів (зокрема й акцизів) – єдине джерело фінансування армії. Гроші, які надають Україні західні партнери, не можна використовувати на військові потреби.
“Мені здається, що всі повинні з розумінням ставитись до потреб держави, яка намагається закрити дірку в 200 або 400 млрд грн… Це виключно наше питання і, відповідно, ми повинні до цього ставитися з розумінням”, – закликав Куюн.
Також він зазначив, що порівняння на кшталт “німець на середню зарплату може купити 1282 літри бензину А-95, а українець лише 333” є некоректними. Зокрема через те, що люди із зарплатами 10-15 тис. грн в Україні в основному не мають автомобілів.
“Машина є у того, хто отримує 30, 40, 50 і вище тисяч гривень… Тому що машина це реально дуже дорого. Пальне – це велика частина витрат, але зимова-літня гума, обслуговування, запчастини, страхування, стоянка, мастило… Це дуже багато, і це не для бідних людей. Тому не можна порівнювати за середнім показником”, – сказав Куюн.